perjantai 2. joulukuuta 2016

Christmas is coming

Moikka vaan! Joulu alkaa olla jo lähellä, joten sen kunniaks pientä joulupostausta tällä kertaa. Ajattelin listata tähän asioita, joista mun joulu koostuu, ja sellasia juttuja, joita mun pitäs vielä ennen joulua saada aikaseks. Mä oon ihan 100% jouluihminen, synttäritkin sopivasti joulun alla. Oon alottanut jouluvalmistelut jo lokakuun lopussa, joten to do - lista on jo mukavasti ehtinyt lyhenemään. Katsotaan, mitä olisi vielä tekemättä...

Aloita joulusiivous ajoissa ja tee se perusteellisesti. En tiedä mitään niin hirveää, kuin epäsiisti koti jouluisin :-D

Käy äidin kanssa laulamassa kauneimpia joululauluja kirkossa. Meidän perinne! Tänä vuonna aateltiin olla vielä aktiivisempia ja osallistua useampaan kyseiseen tapahtumaan. Mietittiin myös Lucia-juhlaan menoa. Ihanaa, että näitä tapahtumia järjestetään Tampereella tosi paljon. 

Valmista riisipuuroa joulun tienoilla.

Pipareita ja torttuja on tullut leivottua tähän mennessä jo paljon. Piparkakkutalokin tuli jo tehtyä. Pipareiden koristelu kuuluu ehdottomasti joulun kohokohtiin. En kuitenkaan tykkää juurikaan pipareista, joten en voi leipoa niitä hirvittävästi vain sen koristelun takia :-D Tortuistakin tykkään vain lämpiminä. 


Koristele koti jouluisaksi. Vielä pitäisi saada Ikean tähti ikkunaan, niin sitten olisi valmista. Jouluvalot on viritetty, muutama joulukoriste on paikoillaan ja tyynyliinat vaihdettu punasen sävyihin. Omasta kodistani en tee tarkoituksellakaan ihan hirvittävän jouluista (eli hanki esimerkiksi kuusta), koska vietän kaikki joulunpyhät vanhemmillani. 

Polta vielä enemmän kynttilöitä. Nyt kun siihen on mahdollisuus!

Hanki joulukukkia. Ah, rakastan joulutähtiä, amaryliksiä ja hyasintteja. En ole kovinkaan hyvä kukkienhoitaja, mutta... 

Tee loputkin joulukortit valmiiksi. Aiempina vuosina oon lähettänyt ihan valmiita joulukortteja, jotka oon yleensä ostanut jostain hyväntekeväisyysjärjestöltä, esim. partiolaisilta. Tänä vuonna ajattelin tehdä kortit kuitenkin itse. Muutamat oon saanut jo valmiiksi, mutta niihin menee yllättävän paljon aikaa. Ovat kyllä sen arvoisiakin. Kivempi se on saada itsetehty kortti, ainakin omasta mielestäni!

Tee kaikki koulutehtävät ennen joululomaa. Mikä olisikaan hirveämpää, kuin koulutehtävistä stressaaminen jouluna. Ja minä olen juuri se, joka stressaa jos tehtävät on tekemättä. Sen takia koitan aktiivisesti viettää aikaa kirjastossa koulujuttujen parissa tässä lähipäivinä..

Jouluaskartele. Tein jo yhden karkkikuusen, havupallokin on tekeillä (tosin epäonnistuin sen kanssa totaalisesti..), piparminttukranssin tein isovanhempien oveen. Seuraavaksi tarkoitus olisi tehdä hautakoristeet haudoille jouluna vietäviksi, pilttipurkkeista tehdä tuikkukipot ja... lista on pitkä! 


Katso jouluelokuvia. Kuten oon aiemminkin sanonut, oon huono kattoon elokuvia. Jouluisin kaikki elokuvat on kuitenkin jotenkin niin hauskoja, että ne vie ihan mennessään. 

Osta loputkin joululahjat. Oon ostanut jo joillekin lahjat, mutta osa vielä puuttuu. Tänä vuonna haluan välttää sen viimetipassa paniikkiostoksilla harhailun. 

Löytyykö teidän listoilta samoja juttuja? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti, kiitos :)